Terug naar support

AGB beëindigen

Het AGB-register heeft een directe koppeling met het KvK-register. Wanneer jij KvK-registratie stopt, dan word je AGB-code automatisch ook beëindigd. Wil je deze weer heropenen? Er zijn er twee mogelijkheden:

  • Heb je een nieuw KvK-nummer? 
    Als je een nieuw KvK-nummer hebt, dan moet je een nieuwe AGB-code aanvragen. Het is helaas niet mogelijk om met je nieuwe KvK-nummer je beëindigde AGB-code te heropenen. Het aanvragen van een AGB-code doe je hier
  • Is het beëindigde KvK-nummer weer actief? 
    Als je het KvK-nummer dat bij je AGB-code geregistreerd staat heropent, dan kunnen wij die AGB-code ook heropenen. Je hoeft hiervoor geen nieuwe aanvraag te doen. Wij verifiëren hiervoor online of je KvK-registratie weer actief is. Je doet dit door contact op te nemen via het contactformulier. 

Als je een AGB-registratie beëindigt, betekent dit dat je AGB-code een einddatum krijgt. Een AGB-code wordt 7 jaar na de einddatum definitief verwijderd uit het systeem. Je VECOZO-certificaat blijft na beëindiging nog 6 maanden actief.

Je kan tot en met de datum waarop de registratie is beëindigd, nog steeds declaraties indienen met de beëindigde AGB-code. Als een AGB-code wel een einddatum heeft, maar die einddatum in de toekomst ligt, is de AGB-code dus nog actief.  

Om je AGB-registratie te beëindigen hebben wij een beëindigingsformulier van je nodig. Vul dit formulier in, onderteken het en stuur een kopie van het ondertekende formulier naar info@agbcode.nl. Je ontvangt per e-mail een bevestiging wanneer de AGB-code is beëindigd.