Veelgestelde vragen
Op deze pagina staan veelgestelde vragen én de antwoorden daarop. Om te beginnen de vragen die gaan over het aanmaken van een account en het aanvragen van toegang tot een product. Ook de antwoorden op vragen over de AGB-code, standaardisatie en het registeren van de wachttijden ggz lees je hier.
AGB beëindigen
Het AGB-register heeft een directe koppeling met het KvK-register. Wanneer jij KvK-registratie stopt, dan word je AGB-code automatisch ook beëindigd. Wil je deze weer heropenen? Er zijn er twee mogelijkheden:
- Heb je een nieuw KvK-nummer?
Als je een nieuw KvK-nummer hebt, dan moet je een nieuwe AGB-code aanvragen. Het is helaas niet mogelijk om met je nieuwe KvK-nummer je beëindigde AGB-code te heropenen. Het aanvragen van een AGB-code doe je hier. - Is het beëindigde KvK-nummer weer actief?
Als je het KvK-nummer dat bij je AGB-code geregistreerd staat heropent, dan kunnen wij die AGB-code ook heropenen. Je hoeft hiervoor geen nieuwe aanvraag te doen. Wij verifiëren hiervoor online of je KvK-registratie weer actief is. Je doet dit door contact op te nemen via het contactformulier.
Als je een AGB-registratie beëindigt, betekent dit dat je AGB-code een einddatum krijgt. Een AGB-code wordt 7 jaar na de einddatum definitief verwijderd uit het systeem. Je VECOZO-certificaat blijft na beëindiging nog 6 maanden actief.
Je kan tot en met de datum waarop de registratie is beëindigd, nog steeds declaraties indienen met de beëindigde AGB-code. Als een AGB-code wel een einddatum heeft, maar die einddatum in de toekomst ligt, is de AGB-code dus nog actief.
Om je AGB-registratie te beëindigen hebben wij een beëindigingsformulier van je nodig. Vul dit formulier in, onderteken het en stuur een kopie van het ondertekende formulier naar info@agbcode.nl. Je ontvangt per e-mail een bevestiging wanneer de AGB-code is beëindigd.