Wij zijn op Goede Vrijdag en 2e Paasdag gesloten en telefonisch niet bereikbaar. Lees meer

Terug naar support

Toegang en data

Hoe krijg ik toegang tot mijn spiegelinformatie?

Jouw spiegelinformatie vind je in Mijn Vektis. Hiervoor heb je wel eerst een account nodig (en toestemming van de autorisatiebeheerder van de praktijk). Klik hier om eenmalig de stappen te doorlopen.  

Waarom is er voor mijn praktijk geen spiegelinformatie beschikbaar?
  • Je hebt minder dan 30 patiënten behandeld in de rapportageperiode
  • Jouw praktijk is na het einde van de rapportageperiode gestart
  • De AGB-code van jouw praktijk heeft een einddatum (die in het verleden ligt)

In het laatste geval kan het wel zo zijn dat er spiegelinformatie beschikbaar is. Neem contact met ons op via het contactformulier en vermeld daarbij:

  • De AGB-code van jouw praktijk en jouw persoonlijke AGB-code
  • Het e-mailadres waarop je de spiegelinformatie wilt ontvangen (dit moet een praktijk e-mailadres zijn)
  • Jouw toestemming dat we de spiegelinformatie mogen versturen per e-mail.
Op welke data is spiegelinformatie gebaseerd?

De spiegelinformatie is gebaseerd op de goedgekeurde en uitbetaalde zorgdeclaraties die via VECOZO bij de zorgverzekeraars* zijn ingediend. Vektis ontvangt deze gegevens van de zorgverzekeraars, controleert de bestanden zorgvuldig en voert geen verdere aanpassingen uit op de bestanden. 

*CZ, VGZ, Salland, Menzis, Zilveren Kruis, ONVZ, ASR, Zorg en Zekerheid

Is spiegelinformatie ook op individueel niveau beschikbaar: per patiënt of per zorgverlener?

Nee, spiegelinformatie toont alleen cijfers over de gehele patiëntenpopulatie of patiëntgroepen van de praktijk. Gegevens van individuele patiënten of therapeuten zijn niet beschikbaar. 

Kunnen andere praktijken de cijfers van mijn praktijk inzien?

Nee, enkel zorgverzekeraars die gebruik maken van de landelijke behandelindex hebben inzicht in de cijfers van jouw praktijk. 

Kan ik als praktijkmanager, zonder persoonlijke AGB-code, ook de Spiegelinformatie downloaden?

Ja, dat kan zeker! Maak in dat geval een account aan voor Mijn Vektis met de AGB-code van de praktijk. Nadat je een account hebt aangemaakt, heb je in de meeste gevallen nog geen toegang tot onze producten. Deze toegang vraag je voor ieder product apart aan. Als je een product wilt gebruiken namens een onderneming dan is er ook toestemming nodig van die onderneming.

Kom je er niet uit?

Altijd op de hoogte blijven van al onze nieuwtjes? Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief.