Terug naar support

Hoe geef ik de UBO door?

Hoe geef ik de UBO voor mijn organisatie door?

U kunt de UBO registreren in uw MijnVektis-omgeving, zie hiervoor de button 'UBO doorgeven'. Meer informatie hierover leest u op de webpagina UBO.

Hoe weet ik dat mijn UBO-gegevens goed zijn ontvangen?

Heeft u na het verzenden een bevestiging op je scherm gekregen dat de gegevens zijn  ontvangen? Dan is dit de bevestiging dat het goed is gegaan. U kunt ook de door u opgegeven UBO's in het portaal 'UBO doorgeven' (in de MijnVektis-omgeving) bekijken ter controle of u de juiste UBO-gegevens heeft opgegeven. Wij leveren dagelijks de UBO-gegevens uit aan de zorgverzekeraars.

Ik heb de UBO's doorgegeven, maar deze zijn nog niet compleet/foutief. Hoe pas ik dit aan?

U kunt in 'UBO doorgeven' (onderdeel van MijnVektis) te allen tijde een wijziging aanbrengen in de UBO-registratie.

Ik heb meerdere ondernemingen met hetzelfde KvK-nummer. Moet ik voor alle ondernemingen de UBO-gegevens doorgeven?

Dit is niet nodig. Wij koppelen automatisch de opgegeven UBO-gegevens bij één onderneming, aan alle andere ondernemingen met hetzelfde KvK-nummer. U hoeft dus per set van AGB-codes met hetzelfde KvK-nummer, maar één keer de UBO-gegevens op te geven. Uiteraard dient u de gegevens jaarlijks te controleren en opnieuw in te dienen.

Kom je er niet uit?

Altijd op de hoogte blijven van al onze nieuwtjes? Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief.