Veelgestelde vragen
Op deze pagina staan veelgestelde vragen én de antwoorden daarop. Om te beginnen de vragen die gaan over het aanmaken van een account en het aanvragen van toegang tot een product. Ook de antwoorden op vragen over de AGB-code, standaardisatie en het registeren van de wachttijden ggz lees je hier.
Hoe geef ik de UBO door?
U kunt de UBO registreren in uw MijnVektis-omgeving, zie hiervoor de button 'UBO doorgeven'. Meer informatie hierover leest u op de webpagina UBO.
Heeft u na het verzenden een bevestiging op je scherm gekregen dat de gegevens zijn ontvangen? Dan is dit de bevestiging dat het goed is gegaan. U kunt ook de door u opgegeven UBO's in het portaal 'UBO doorgeven' (in de MijnVektis-omgeving) bekijken ter controle of u de juiste UBO-gegevens heeft opgegeven. Wij leveren dagelijks de UBO-gegevens uit aan de zorgverzekeraars.
U kunt in 'UBO doorgeven' (onderdeel van MijnVektis) te allen tijde een wijziging aanbrengen in de UBO-registratie.
Dit is niet nodig. Wij koppelen automatisch de opgegeven UBO-gegevens bij één onderneming, aan alle andere ondernemingen met hetzelfde KvK-nummer. U hoeft dus per set van AGB-codes met hetzelfde KvK-nummer, maar één keer de UBO-gegevens op te geven. Uiteraard dient u de gegevens jaarlijks te controleren en opnieuw in te dienen.