Veelgestelde vragen
Op deze pagina staan veelgestelde vragen én de antwoorden daarop. Om te beginnen de vragen die gaan over het aanmaken van een account en het aanvragen van toegang tot een product. Ook de antwoorden op vragen over de AGB-code, standaardisatie en het registeren van de wachttijden ggz lees je hier.
Wanneer UBO doorgeven?
U vult eenmalig de UBO-gegevens in, maar dient vervolgens jaarlijks de UBO-gegevens te controleren en te bevestigen. Vektis stuurt jaarlijks hiervoor een herinnering. Ook kunt u door de zorgverzekeraar(s) verzocht worden de UBO aan te leveren. U levert uw UBO-gegevens aan in uw MijnVektis-omgeving. Ook als er gedurende het jaar UBO-gegevens wijzigen, kun je dat op deze manier gemakkelijk doorgeven.
Als de zorgverzekeraar uw UBO niet heeft, dan mogen zij niet uitbetalen. Vul de UBO-gegevens in via de button 'UBO doorgeven' in uw MijnVektis-omgeving. U heeft de e-mail waarschijnlijk niet ontvangen omdat het e-mailadres van uw onderneming verkeerd geregistreerd staat. Controleer en wijzig deze daarom ook via AGB Wijzigen. Zo kunnen wij u ook in de toekomst goed bereiken.
Vektis en/of de zorgverzekeraars sturen alleen een mail of brief als de UBO niet bekend is en je deze moet aanleveren. Als u van Vektis of de zorgverzekeraars geen mail of brief hebt ontvangen, dan is er geen actie nodig.
Eenmanszaken hoeven geen UBO-gegevens door te geven. Wij kunnen de UBO van eenmanszaken afleiden uit de in het AGB-register geregistreerde eigenaar bij de AGB-code van uw praktijk. Zorg er dus voor dat uw AGB-registratie up-to-date is.
Een jaar na de laatste aanlevering van de UBO-gegevens, sturen wij een email met het verzoek om nogmaals de UBO-gegevens aan te leveren. Zo hebben zorgverzekeraars de meest recente gegevens. Ook als de UBO-gegevens niet zijn gewijzigd vragen wij de vorig jaar opgegeven gegevens te controleren en opnieuw te bevestigen. Zo weten zorgverzekeraars dat zij met de meest recente gegevens werken.